W roku szkolnym 2016/17 wszystkie zajęcia świetlicowe prowadzone są przez nauczycieli społecznie. Zajęcia zostały zorganizowane zgodnie ze zgłoszeniami rodziców oraz w miarę możliwości organizacyjnych szkoły. W zajęciach uczestniczą chętni uczniowie klas I - VI oraz oddziału przedszkolnego i są dostosowane do potrzeb i zainteresowań uczniów.
GODZINY PRACY ŚWIETLICY SZKOLNEJ
Rok szkolny 2016/17
DZIEŃ TYGODNIA
|
GODZINY
PRACY
|
Nauczyciel - opiekun
|
PONIEDZIAŁEK
|
1145 – 1230
1245 – 1330
1340 – 1425
|
A. Madejczyk
D. Śliwińska
B. Byczek
|
WTOREK
|
800 – 845
1245 – 1330
1340 – 1425
|
M. Zięba
B. Rogowska
P. Hajduk
|
ŚRODA
|
1145 – 1230
1245 – 1330
|
S. Szajna
E. Podkulska
|
CZWARTEK
|
1145 – 1230
|
P. Pilut
|
PIĄTEK
|
1145 – 1230
1340 – 1425
|
R. Ciołkosz
B. Byczek
|
Celem zajęć świetlicowych jest zapewnienie wszechstronnej dzieciom opieki wychowawczej, rozwijanie i kształtowanie uzdolnień i zainteresowań, tworzenie odpowiednich warunków do odrabiania prac domowych.
W świetlicy pracują różnego typu koła, które maja ściśle określone zadania i
zamierzenia wychowawcze. Podstawowym ich celem jest wzbudzanie aktywności
ucznia. Dążenia wychowawców świetlic ukierunkowane są na wychowanie człowieka
kulturalnego, który osiągnął stopień umiejętności w opanowywaniu wiedzy i form
zachowania zgodnych z normami współżycia. Cechy i nawyki, które wykształcimy w
młodym człowieku świadczyć będą o kulturze zachowania, higienicznym trybie życia
oraz dbałości o porządek we własnym otoczeni
Sala świetlicowa wyposażona jest w zabawki, gry, pomoce dydaktyczne, materiały do zajęć, komputery. Na zajęciach świetlicowych zwracamy uwagę na kształtowanie umiejętności współżycia i współdziałania w grupie rówieśniczej. Dbamy o wdrożenie dzieci do przestrzegania przyjętych zasad zachowania się oraz reguł gier i zabaw, kształtujemy umiejętności nawiązywania kontaktów z kolegami, rozmawiania, słuchania, wyrażania swoich potrzeb i uczuć oraz dostrzegania ich u innych. Podczas zajęć wychowawczych ćwiczą umiejętności rozwiązywania sytuacji konfliktowych, panowania nad emocjami, zachowania się w sytuacjach trudnych (np. doznanie przykrości, radzenie sobie ze stresem), ponoszenia odpowiedzialności za indywidualne i wspólne wykonywanie zadań.
|