Zgodnie z przepisami zawartymi w ostatniej nowelizacji ustawy o systemie oświaty, od 1 września 2014 r. do szkoły pójdą dzieci urodzone w 2007 r. (siedmiolatki) oraz urodzone do końca czerwca 2008 r. (sześciolatki). Dzieci urodzone w drugiej połowie 2008 r. będą mogły rozpocząć naukę na wniosek rodziców. Natomiast od 1 września 2015 r. do szkoły pójdą dzieci urodzone w 2009 r. (wszystkie sześciolatki) i pozostałe urodzone od lipca do końca grudnia 2008 r. (siedmiolatki). Aby zapobiec sytuacji, w której w jednej klasie uczyłaby się zbyt duża grupa dzieci, wprowadzony został przepis, zgodnie z którym od września 2014 r. liczba uczniów w oddziałach klas I nie będzie mogła przekroczyć 25. Dochodzenie do tego standardu będzie stopniowe. Na początek liczba
uczniów rozpoczynających naukę w 2014 r. w klasach pierwszych nie będzie mogła
być większa niż 25. Od września 2015 r. zasada ta ma dotyczyć nie tylko klas I,
ale także i II. Od roku szkolnego 2016/2017 będzie to dotyczyć klas III. Szkoła Podstawowa w Lisowie jest w pełni przystosowana do potrzeb 6-latków.
1. Nauczyciele uczący w klasach pierwszych posiadają pełne kwalifikacje 2. Szkoła zwraca się dużą uwagę na adaptację dzieci do warunków szkolnych i zapewnia im poczucie bezpieczeństwa. Czas trwania okresu adaptacyjnego określa nauczyciel biorąc pod uwagę potrzeby dzieci, opinie rodziców oraz informację o gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole. 3. Sale lekcyjne składają się z dwóch części: edukacyjnej (wyposażonej w tablicę, stoliki itp.) i rekreacyjnej, przeznaczonej do zabawy i aktywności dzieci. 4. Sale wyposażone są w pomoce dydaktyczne i przedmioty potrzebne
do zajęć , sprzęt audiowizualny, komputery z dostępem do Internetu, gry i
zabawki dydaktyczne, kąciki tematyczne – przyrodniczy, biblioteczkę z książkami
5.Zajęcia edukacyjne prowadzone są w sposób elastyczny uwzględniający cechy rozwojowe dzieci 6 letnich. 6. Uczeń mają możliwość pozostawienia w szafkach część swoich podręczników i przyborów szkolnych. 7. W ramach zajęć świetlicowych uczniowie mają możliwość rozwijania swoich zainteresowań i zdolności, uzyskania pomocy w nauce i aktywnego spędzania czasu. 8. W szkole funkcjonuje stołówka, która wydaje posiłki dwudaniowe zgodne z normami i zasadami żywienia dzieci. 9.Zmodernizowano i doposażono szkolny plac zabaw, który pozwola na rozwój umiejętności motorycznych, umiejętności w zakresie koordynacji wzrokowo-ruchowej, spostrzegawczości, sprawności i zdolności manualnych oraz wyobraźni przestrzennej dzieci. 10. Nauczyciele podczas rozmów z rodzicami przekazują informacje o postępach dziecka w nauce, sukcesach, funkcjonowaniu w społeczności klasowej i szkolnej, a także o trudnościach w nauce i sposobach ich przezwyciężania, kierunkach pracy. Spotkania odbywają się podczas wywiadówek, konsultacji indywidualnych – według harmonogramu dyżurów pedagogicznych, zgodnie z potrzebami rodziców oraz bieżącymi wydarzeniami z życia klasy. 11. Koncepcja pracy szkoły jest zgodna z oczekiwaniami rodziców, co potwierdzają wyniki badań i jest modyfikowana w oparciu o badania ankietowe przeprowadzane wśród rodziców i uczniów na początku każdego roku szkolnego.
Co zyska sześciolatek
rozpoczynając naukę • W pierwszej klasie dużo czasu przeznacza się na zabawy ruchowe i ogranicza czas siedzenia w ławkach.
• Nauka w szkole rozwija takie cechy, jak: samodzielność, systematyczność, wytrwałość, odpowiedzialność, które ułatwią dzieciom osiąganie dobrych wyników w nauce. • Dzieci uczą się także współdziałania z dorosłymi spoza rodziny, rówieśnikami i starszymi kolegami. Poza tym dziecko: • staje się bardziej odważne, samodzielne i pewne siebie, • jest bardziej otwarte w kontaktach z rówieśnikami i dorosłymi, • wykorzystuje w pełni naturalny potencjał rozwojowy, • korzysta z zasobów środowiska szkolnego, • rozwija swoje zainteresowania korzystając z oferty zajęć pozalekcyjnych, • uczy się właściwego wykorzystywania komputera i Internetu, • uczestniczy w zajęciach z języka obcego, • w przypadku trudności korzysta z zajęć dydaktyczno – wyrównawczych , • dzięki systematyczności zyskuje dobre podstawy do dalszej nauki, • zdobywa doświadczenia we współdziałaniu w grupie, • uczy się odpowiedzialności za siebie i innych. Oto materiały, w których rodzice i nauczyciele znajdą informacje zarówno o obowiązujących przepisach prawa, jak i o projektowanych zmianach w prawie oświatowym, które obejmą najmłodszych uczniów, a także publikacje opracowane przez Instytut Badań Edukacyjnych. Pliki do pobrania:
|
AKTUALNOŚCI >