AKTUALNOŚCI‎ > ‎

"Czad i ogień - obudź czujność"

opublikowane: 8 lut 2017, 05:32 przez Elżbieta Madej   [ zaktualizowane 8 lut 2017, 05:49 ]
Kampania społeczna  „Czad i ogień. Obudź czujność”

Według badań 41% Polaków twierdzi, że potrafi rozpoznać czad. Niepokojące  jest to, że aż co czwarty Polak myśli, że czad można poznać po zapachu lub po dymie. Warto więc ciągle przypominać, że czad jest bezwonny i bezbarwny. Tylko co piąty Polak wie, że czad można wykryć za pomocą specjalnych czujników.

- W tym roku strażacy interweniowali już 365 razy w związku z tlenkiem węgla. W całym zeszłym roku takich interwencji było ponad 7400.

Z badań przeprowadzonych na zlecenie MSWiA wynika, że ponad 1/4 Polaków twierdzi, że żeby uchronić się przed pożarem  wystarczy być uważnym. Tylko 6% wie, że trzeba mieć sprawne instalacje elektryczne, grzewcze i gazowe. Według statystyk PSP, wady i niewłaściwa eksploatacja urządzeń i instalacji grzewczych to przyczyna ponad połowy pożarów w budynkach. Badania wykazały również, że tylko co dziesiąty Polak wie, że w domu trzeba mieć gaśnicę, a jedynie  8% uważa, że trzeba regularnie  czyścić i sprawdzać szczelność komina, i umawiać na kontrole kominiarza. Mniej niż jeden na pięciu Polaków ma w domu czujnik dymu lub czadu.

- Czujniki nie zastąpią człowieka i jego czujności,  ale są bardzo ważne i alarmują o zagrożeniu. To nie jest duży wydatek, ale trzeba pamiętać by kupować te urządzenia z legalnych źródeł .

Nasza szkoła również bierze udział w kampanii „Czad i ogień. Obudź czujność". Uczniowie wzięli udział w spotkaniu z policjantem na ten temat, otrzymaliśmy materiały edukacyjne. Przeprowadzone zostały lekcje wychowawcze oraz prezentacje multimedialne na temat:

Jak zachować się w przypadku pożaru.

Co i jak gasić.

Zasady dobrej ewakuacji.

Jak chronić się przed zatruciem czadem.

Na korytarzu szkolnym znajduje się gazetka z najważniejszymi informacjami dotyczącymi właściwych zachowań, bezpieczeństwa pożarowego. Planujemy również szkolny konkurs plastyczny dotyczący powyższej tematyki.

  Kampania społeczna „Czad i ogień. Obudź czujność”- objęła także media społecznościowe, radio
i telewizję.  Wszystkie elementy  kampanii służą temu, by dotrzeć do jak najszerszej grupy osób.

 

Comments